Fredag, helg och semester :)

Hejsan allesammans.
Idag är det Fredag och det betyder att det är älsklingens sista dag på jobbet, sen är det 3 veckors semester :D
Ikväll kommer Peo, Kerstin och mina syskon och ska vara barnvakt till flickorna någon timme så ska jag få lite ompyssling först och sen ska jag och älsklingen hitta på någonting :D
En liten stund alla fall, så gott det går :P Jag har så svårt att lämna dom, får så dåligt samvete och allt :P
Sen i morgon åker vi till Järvsö för vi ska på min bror och hans frus bröllpsfest :) Dom rackarna gifte sig i smyg så dom ska bara ha en fest.
Sen blir jag hos mamma tills på Onsdag el Torsdag :D
---------
Tillbka en dag :P
Igår frågade jag er en fråga och det var ju bara en som svarade först men sen var det två till så det kändes inte så kul! När man har 30 personer om dagen som går in och läser ens blogg och så är det 3 stycken som svarar :S
Jaja, jag har alla fall kvar den en liten stund till så får vi se vad jag bestämmer mig för sen :P
---------
Sen ska jag passa på att berätta att jag är helt slut om dagarna för vi har en bråkig liten dam som inte vill sova om kvällarna :S
Igår tex så somnade Lea klockan sju (som en stock på mitt bröst och flaskan i mun) Sen så sov hon till 21.30, då tyckte hon att det var morgon el nå. Jag tog upp henne så hon inte skulle väcka Alice som somnade för natten 20.30. Jag vyssade Lea och hon somnade på mig men så fort jag skulle lägga ner henne så GALLSKRIKER hon! :S
Så hon var vaken till 23.30 innan hon somnade igen! Men då sov hon inte till morgon heller, nej, nej! Jag gick och la mig i sängen vid 24 och sen somnade jag vid 2 för där i mellan var jag in till henne 4 gånger, och hon vill bara ha nappen och lägga sig på sidan eller så vill hon bara lägga sig på sidan så jag får ändra ställning på henne!
Sen var jag upp och gav henne välling vid 5 tiden, sen vaknade hon vid halv 7 igen.
Tog upp henne, la henne bredvid mig men de dög inte! Hämtade leksaker som dög i 10 min!
Sen la jag henne bredvid mig, höll om henen och vyssade henne, DÅ somnade hon!
Jag vet inte alls varför hon har blivit så här. Förut var det bara att lägga henne vid 7 på kvällen och då sov hon till dagen efter!
Jag läste lite på internet och då stod det att barn kunde bli så här någon månad innan dom skulle fylla 1 för barnen var rädd och ville se eller känna mamma bara! Ingenting annat som dög.
Så vi får se hur länge det här håller i sig :/
Funderar på om det kan vara Alice som stör hennes sömn för Alice ligger rakt över sängen istället för uppe från och ner.
Sen ligger hon och sparkar på sängen så om det stör Lea, jag vet inte!

Är det någon som har hört om det tidigare eller vet någonting om det som kan hjälpa mig?
Alice är alla fall duktig och sover hela nätterna! :)
-----------------
Nu ska jag gå och plocka ur diskmaskinen medans dom sover en liten sväng!
Lea brukar bara sova en halvtimme, timme!
PÖSS!!

Kommentarer
Postat av: ange

hej gumman!

ville bara säga att de kan vara tänderna som håller på att komma! för oliver har varit så där sen dom börja komma fram! (ca i månad 6) sen kan de även va närhet som du hade läst om! ja ville bara skriva för ja känner igen de där! de jobbigt, men va gör man inte för dom små! puss på dig gumman!

2011-07-09 @ 15:20:28
Postat av: Jenny - Mamma till Elliot & Elvira

Är kanske det där med separationsångesten som tar fart?! :/ Hoppas det blir bättre snart iaf så du/ni får sova! Härligt att Tommy fått semester, det fick min gubbe precis också. Vilket är underbart! :) Hiih.

2011-07-15 @ 22:26:20
URL: http://margotjennylovisafrank.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0