Tvillingar, Kejsarnitt, Berättelsen, Bilder :)

Jag har tråkigt för flickorna sover och Odde har inte kommit hem än!
Så då tänkte jag att jag sätter mig och gör att inlägg med bara bilder !:) (kanske lite text) haha
Så man kan säga att det blir ett inlägg till IDA LANS ;)
Det blir bilder som har med Flickorna att göra! :) Min underbara upplevelse att få tvillingar <3
Vi åker till Gävle bb för jag hade sammandragningar!
När vi kommer dit så kollar dom hur täta dom är och då är det varannan minut och sen kollade dom om jag var öppen, och då sa dom att jag var öppen 2 cm.
När vi hade legat i Gävle en vecka så kommer dom och säger att det har kommit ett tvilling par den natten som oxå var för tidigt födda så om våra skulle komma så fick dom inte plats på neo (neonatal, för tidigt födda avdel)
så då skulle vi få åka till FALUN men ambulans för där hade dom plats utefall dom skulle komma.
Så packa och ambulans till Falun, där låg vi oxå en vecka och fick en kejsarsnitt tid den 4/10 men dagen före på Söndagen kommer dom och säger att Gävle vill ha tillbaka mig för nu fanns det plats (förbannad). Så packa igen och ambulans tillbaka till Gävle (Odde är med hela tiden). Ligger i Gävle och får en ny snitttid den 7/10 men då dagen före den 6/10 kommer dom och säger att det hade kommit tvillingar den natten så då fick mina inte plats igen och då vart vi riktigt förbannad! Frågade, "jaha, ska vi tillbaka till Falun nu igen, eller vadå?" Då säger hon Nej, nu får ni åka till Hudiksvall för det är bättre, så det blir Gävleborgs län! Så packa igen och ambulans till Hudiksvall! Kom fram vid 10 på kvällen, sov på förlossnings avdelningen och dagen efter vid 8 kommer dom in och säger att nu är det dax att rulla till operation salen så nu ska vi göra dig klar! ÄNTLIGEN tänkte vi!
Från att vi rulla in i operations salen så tog det en halvtimme så var flickorna ute :)
Sen hamnade vi på Neo, bara för att flickorna var så liten och behövde hjälp med att äta .
Men efter två veckor där fick vi åka hem!! Så skönt har det aldrig varit att komma HEM :D
Vecka 16   Vecka 18   Vecka 21
Vecka 23   Vecka 25   Vecka 27

Vecka 31   Vecka 35  

Vecka 36 och då var de dax.  


Äntligen hemma från bb/neo.  



Det var min underbara "lilla" berättelse :)
PÖSS!!

Kommentarer
Postat av: helen

Tack för att vi fick ta del av er berättelse och de fina bilderna men tänkte höra, varför satte de inte igång dej istället för ett planerat snitt? Låg de fel eller ville de bara att förlossningen skulle gå extra fort eftersom de var så små? Gud vad jobbigt när de skickade runt er så mycket, som man inte är skör nog inför en förlossningen och ännu mer när de är för tidigt.



Sen tänkte jag också höra hur det funkar att vara tvillingmamma, måste vara sjukt mycket jobb. Har Lea och Alice börjat få några sovrutiner ännu, har de samma rutiner eller är flickorna som natt och dag?



Blev många frågor, haha.

/Helen källdin

2011-01-30 @ 18:17:38
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Louise

Åh, dom var så små då, knappt så man kommer ihåg hur liten dom faktiskt var! men nu är dom stora! :)

våra små prinsessor - och allas favoriter! :) <3

2011-01-30 @ 21:25:03
URL: http://louisesvardh.bloggplatsen.se
Postat av: Pernilla & Otto

Det är helt underbar personal på Neo i Hudik! Vi fick vara där med Otto i 3 dagar eftersom han hade gulsot och åt dåligt... BB tyckte jag var sisådär eftersom dom höll på att velade hela tiden med allt:/...



Men ni har fått två otroligt söta flickor :)

2011-02-03 @ 11:15:30
URL: http://nillab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0