Måndag och en dag kvar, HELGEN!!

Hejsan allesammans :)
Idag är det Måndag och det menas med att det är en dag kvar tills dom är klar i våran nya lägenhet :) 
Så i morgon får vi förhoppningsvis börja flytta in :) (LÄNGTAR)
Men tillbaka till idag, idag kommer mina kära mor, barnens mormor på besök :)
Hon är på väg nu så väntar på henne :)
Även Jennifer kommer på besök :)
Flickorna ligger och sover! Alice sover inne i sin säng och Lea utanför dörren i vagnen :)
Då jag fick ett till sett barnvakt av mamma i Lördags så är det lättare nu att han flickorna sovandes på olika ställen! Skönt så dom inte väcker varandra!
------
Sen spolar vi tillbaka till helgen!
I Fredags så skulle vi som sagt egentligen till älsklingen mor och far men det blev inge för älsklingens syster son som var där fick magsjuka så därför ville inte vi åka dit och riskera att vi eller flickorna blir sjuk!
I Lördags så åkte vi till Järvsö, hem till min bror, hans fru, deras dotter Joline och bebisen i magen :P
Var där för att fira Joline som blev hela 2 år! Tiden går såååå fort!
När vi har varit där i två timmar ca så åkte vi hem till mamma och janne, där åt vi pärgröt och fläsk!:)
Kollade även på en James bond film :)
Sen åkte vi hemåt och när vi kom till vallsta så tappade vi hakan då vi såg gula reflex västar över hela vägen!
7 polisbilar och en jävla massa poliser!
Då visade det sig att Bandidos/Formidos hade fest i Vallsta Byggdegård !
När vi kom till Röste så mötte vi en polisbil, Odde kollade i backspegeln och då vände polisen och körde ikapp oss :S Körde efter oss till garaget vid albert och herbert, skulle dit och träffa Thomsson en sväng!
Dom kollade körkort på Odde och frågade vart vi hade varit och vart vi skulle!
Dom trodde nog vi var någon annan :P
När vi kom hem så hade vi sätt 12 polisbilar sammanlagt! OJOJ!
Väl hemma så gjorde vi ingenting, kollade lite på tv och sen la oss och sov!
Söndag morgon så klev vi upp, gjorde ordning oss och barnen för att sen bege oss till Orbaden för att vira extra mormor, Gunhild som fyllde 80 :)
Skulle ju dit och äta, och vi hade förbokat! Det skulle finnas en buffé med lax, kokpotatis och sås. Sen skulle det även vara fläskfile, stekpotatis och sås! Och till efterrätt var det en himla massa olika tårtor och "kakor".
Men jag vart besviken, Orbaden är ingenting jag skulle super rekomendera för att man fick betala 179 eller nått sånt per person.
Men när vi hade ätit förrätten så var fläskfilen och klyftpotatisen på varmrätten helt slut :S Då fick alla vi äta Lax, kokpotatis och sås! Fast det fanns folk som inte tyckte om lax!
Sen när vi skulle ta efterrätt så var allt slut förutom EN tårta !
Jag tyckte att vi inte skulle ha behövt betala fullpris! Som förklaring hade dom "men alla kom samtidigt"
OCH ??? Vi hade förbeställt!!! Ni visste hur många som skulle komma, så köp mat så det RÄCKER TILL ALLA!!
Gud vad tokig jag var!
Skit i det nu :P Efter det så åkte vi hem alla fall för alla andra skulle åka häst och vagn, och det kan ju inte jag följa med på för jag är alergisk!
Så vi åkte hem, matade flickorna och fick besök av Jennifer och Nikko :)))
Vi spelade plump, Odde åkte iväg med lite lådor till nya lägenheten och sen kollade vi på Big Brother och sen sov!
Rätt person åkte ut tycker jag! :)
På vägen hem från Orbaden så tror jag Alice var åkrädd :P
PÖSS!!

Kommentarer
Postat av: martina

Dom gånger jag ätit där har det varit exakt samma visa. Rät irri.

2011-03-14 @ 11:24:27
URL: http://beautyyou.blogg.se/
Postat av: carro

lite ledsen på bilden med fredrik & joline ;)

Kul att ni kom & firade henne!! :D

2011-03-14 @ 11:39:51
URL: http://carolinejonsson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0